جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ |۱۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 26, 2024

شایسته است که اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود و به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنیم که این موضوع را دنبال نمایند تا امت اسلامی، وحدت خویش را جستجو کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از محل بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز در ائین افتتاح این اجلاس، ابراز امیدواری کرد که این اجلاس در خصوص مقابله با فتنه مذهبی نقش آفرینی کند و گفت: باید با جریان خطرناک و ضد بشری که به دنبال تفرقه مذهبی است مقابله کنیم و راه را برای وحدت اسلامی باز کنیم.

وی با تقدیر از همه اندیشمندانی که در این اجلاس حضور یافته اند گفت: امروز امت اسلامی با فتنه تفرقه مذهبی مواجه است که دشمنان اسلام و مسلمانان آنرا در دوران بیداری اسلامی در دستور کار خود قرار داده اند. استکبار و صهیونیستم جهانی می داند که بیداری اسلامی به برافراشتن پرچم اسلام در دنیا منجر خواهد شد. بشارت های آیات قرآن نیز همین مساله را نوید می دهد و دشمنان تمام تلاش خود را برای مقابله با این بیداری به کار بسته اند.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: صهیونیسم جهانی می داند که اگر بیداری اسلامی ادامه پیدا کند به تحقق وعده های الهی منجر خواهد شد. آنها از طریق فتنه مذهبی بدنبال توقف بیداری اسلامی هستند. از همین رو بدنبال ترویج اندیشه تکفیری و کشتار مسلمانان به دست یکدیگر هستند.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن بر همگرایی و وحدت مسلمانان گفت: اساسا اسلام، دین وحدت است و پیامبران برای همگرایی مردم مبعوث شده اند و آیات قرآن نسبت به تفرقه هشدار داده است.  

دبیرکل مجمع التقریب تاکید کرد: در شرایط کنونی از نظر عقلی و شرعی بر ما واجب است که نسبت به توطئه دشمنان هوشیار باشیم و در شرایطی که آنها نسبت به دشمنی شان به اسلام متحد هستند و سرزمینهای ما مانند فلسطین را اشغال کرده اند و وحدت ما را نشانه گرفته‌‌اند و بزرگان و زنان و کودکان ما به قتل می رسانند، به دنبال وحدت اسلامی باشیم. ما باید به دین خود و تعالیم پیامبر گرامی اسلام بازگردیم که نسبت به حساسیت مسلمانان به سایر بخش های امت اسلامی تاکید داشت.

وی بابیان اینکه قران کریم ما را به اصلاح امت و وحدت دعوت می کند گفت: فتنه مذهبی به نابودی امت منجر می شود.

آیت الله اراکی گفت: در این اجلاس ها و گردهمایی ها باید راهکارهای عملی برای همگرایی و وحدت اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم و برای دستیابی به آن تلاش نماییم. خداوند متعال نیز وعده داده است که ما را در این راه کمک نماید.

وی با تقدیر از مراجع معظم تقلید به ویژه حضرات آیات مکارم شیرازی و بشیر نجفی که به اجلاس پیام داده اند گفت: شایسته است که اتحادیه کشورهای اسلامی تشکیل شود و به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنیم که این موضوع را دنبال نمایند تا امت اسلامی، وحدت خویش را جستجو کند.

آیت الله اراکی همچنین از علمای اسلامی به ویژه در الازهر، قم و مصر درخواست کرد، در خصوص وحدت اسلامی و برابر تکفیری ها موضعگیری نمایند و ما امروز نیازمند صدای واحدی در این زمینه هستیم.

وی همچنین تاسیس جمعیت اسلامی برای دفاع از فلسطین را پیشنهاد داد و گفت: ما نیازمند موضع واحدی در برابر تجاوزات و توطئه های رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم . ما همچنین از اصحاب اندیشه، هنر و رسانه در کشورهای مختلف می خواهیم که در خصوص مقابله با تکفیری ها اقدام نمایند و در برابر موج تکفیر بایستند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به تاسیس و پشتیبانی رسانه های تفرقه افکن روی آورده اند و این خطر، از خطر بمب هسته ای بیشتر است. ما از اهل قلم و هنر و رسانه بخصوص رسانه های صالح و مخلص میخواهیم که صف یکپارچه و واحدی را در برابر تکفیری های تفرقه افکن تشکیل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha